Pokračující stávka tvůrců v televizi a filmu, plus rodící se hrozba psaní a efektů založených na umělé inteligenci, ztěžují práci v showbyznysu. Ale stačí málo důvtipu, abyste viděli, že to může být ten nejhorší možný okamžik pro jemné spuštění AI, která dokáže „napsat, animovat, režírovat, namluvit, upravit“ celý televizní pořad – a předvést to celou falešnou epizodou „South Park“.

Společnost, která za tím stojí, Fable Studios, prostřednictvím tweetu oznámila, že zveřejnila článek na téma „Generative TV & Showrunner Agents“. Vložili plnou, falešnou epizodu „South Park“, kde se Cartman pokouší aplikovat technologii deepfake na mediální průmysl.

Mělo by se říci, že technologie je poměrně působivá: I když bych neřekl, že je epizoda zábavná, má začátek, prostředek a konec a odlišné postavy (včetně spousty falešných portrétů celebrit, včetně falešné Meryl Streep). Na stránce GitHubu jsou podrobně popsány procesy, které interagují při provádění tohoto složitého úkolu, s příslušnými příklady a diagramy.

Ale nakonec celá věc působí monstrózně. Cue Jeff Goldblum mluví o tom, jak jen proto, že mohli, neznamená, že by měli. Zvlášť, když polovina Hollywoodu stávkuje a mnoho ze zbytku dělá, co je v jejich silách, aby nepřekročili hlídky.

Skuteční autoři, režiséři, redaktoři, pracovníci s efekty a miliony dalších varují před nebezpečím umělé inteligence – ne že zničí život na Zemi, ale že ji bezradní manažeři použijí jako opatření ke snížení nákladů, eliminují živobytí a omezí kreativní práci na samo se opakující algoritmický zmatek. Není to Midjourney pro TV, se vším, co z toho vyplývá?

Generální ředitel Edward Saatchi řekl TechCrunch, že si myslí, že prokázání této schopnosti je skutečně dobré pro dělnickou stranu stávky.

Myslíme si, že načasování je správné – jsme přímo uprostřed největší stávky za posledních 60 let, doufáme, že zveřejněním výzkumu (ale nikoli schopnosti pro kohokoli vytvářet epizody chráněného IP) [for] Guilds v Hollywoodu vyjednat silnou, silnou a silnou ochranu, aby producenti nemohli používat nástroje AI bez výslovného svolení umělců. Upřímně řečeno, držitelé IP také potřebují přijít na to, jak vyjednávat se společnostmi využívajícími AI chatboty, které z jejich práce profitují.

Stávka je okamžikem maximálního pákového efektu k nastavení pravidel pro nadcházející desetiletí a zabránění výrobcům v používání této technologie.

Fable začal v roce 2018 jako spinoff od Facebook Oculus (jak se časy od té doby změnily), pracoval na VR filmech – médiu, které se nikdy pořádně nerozjelo. Nyní se zdánlivě obrátila na AI se stanoveným cílem „dostat se k AGI – se simulovanými postavami žijícími skutečným každodenním životem v simulacích a tvůrci trénující a rozvíjející tyto AI v průběhu času,“ řekl Saatchi.

Simulace je název produktu, který hodlají vydat koncem tohoto roku a který využívá přístup založený na agentech k vytváření a dokumentování událostí pro média, inspirovaný zdravým městem umělé inteligence ve Stanfordu.

Pokud jste zmateni při pohledu na stránky Simulation, je to pochopitelné a částečně to bylo navrženo. Není to skutečná společnost a zakládající tým je také celý falešný – nejen portréty vytvořené umělou inteligencí, ale i neskuteční lidé. Historie společnosti je také vymyšlena. Kdyby mi Saatchi neřekl, že je to všechno součástí konceptu produktu, hádal bych, že jde o propracovaný podvod (s hrou NFT hned za rohem).

Jeho přístup k médiím je jistě provokativní, je-li to slovo, ale je také opravdovou součástí kreativní komunity s Peabodym za práci společnosti na Lucy and the Wolves in the Walls. Což je součástí toho, co dělá celou tuto situaci tak matoucí. Kdybyste se zeptali mnoha lidí, kteří se stávky účastní nebo dodržují stávku (to zahrnuje i mě, mimochodem mimo moji práci reportéra), co si myslí, že by pomohlo jejich věci, jsem si jistý, že někde mezi nulou a žádným by se neřeklo „generativní AI, která produkuje celé televizní epizody“. Přesto se Fable rozhodl přesně to sledovat a propagovat.

„Pokud kreativní lidé dokážou dostat své nápady ven a kino může mít prvek spíše jako romány nebo malování, kde může jeden člověk sám vytvořit show nebo film, mohli bychom získat divnější věci, než jsou restarty studia na sušenky, které často vidíme,“ vysvětlil. Má to určitý smysl, ale je to jediná cesta vpřed přes čáru hlídky?

Možná proto, že je také jasné, že Saatchi a jeho tým vidí mediální produkci jednoduše jako odrazový můstek k vyššímu cíli. „Naše zaměření není na změnu Hollywoodu – zaměřujeme se na to, abychom se dostali k AGI,“ napsal.

Ať už není splněno jedno, oba nebo ani jedno, Fable rozhodně přispělo k rozkolísání již tak nestabilního člunu. Pokud nebudou zažalováni do zapomnění (agent byl jistě důkladně vyškolen na data chráněná autorskými právy, nemluvě o falešné epizodě „South Park“), jejich práce může být přesto odkazována jako pozoruhodný příklad síly a nebezpečí AI.

Read More

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *